Så er Jens Balles bog klar i 3. oplag/udgave!
Her får du fortsat uvurderlig indsigt i, hvordan vi træffer beslutninger. Bogen giver dig bl a:
– værktøj til at sælge til dine kunder
– input til at investere din opsparing
– ideer til selv at undgå nogle af de fejl, vi typisk begår
Vi er tit dårlige til at tage beslutninger, fordi vi lader os påvirke på vej mod beslutningen. Ofte helt uden at vi ved det.
Få indblik i de fejl vi ofte begår og input til, hvordan du kan søge at undgå dem.
Bogen bruges på flere uddannelser.
kr. 99,00 – kr. 199,00
Alle kan bruge Hulemænd i habitter.
Har du nogensinde tænkt over, hvor meget irrationel adfærd fylder i din hverdag? Eller du er måske slet ikke ramt af det, men så kender du det sikkert fra nogen i din omgangskreds? Din kæreste, ægtefælle, dine børn, dine forældre, arbejdskolleger eller venner har du måske set træffe mærkelige beslutninger?
Den irrationelle adfærd er slikposen, der ikke stod på indkøbslisten, men som alligevel ryger i indkøbskurven på vejen til kassen i supermarkedet. Den uimodståelige trang til at nyde sejren efter et slag Ludo med din 9-årige niece. Smøgerne, du ryger dagligt, uden at du har en egentlig begrundelse for det.
Det handler denne bog om. Og den handler om dig! Det kan vi godt lide, men desværre handler den om de dårlige sider af dig – og alle andre – og om de fejl vi foretager igen og igen. I daglig tale kaldes det adfærdsvidenskab og det er her du finder nudging og adfærdsdesign.
Denne irrationelle adfærd er ofte ubevidst adfærd (som i øvrigt dækker omkring 90% af vores daglige adfærd, viser studier). Men hvad får os til at handle irrationelt dag efter dag? En stor del af forklaringen finder vi i forståelsen af dopamin: signalstoffet, der styrer hjernens belønningscenter.
Martin Thorborg, iværksætter:
Hulemænd i habitter giver et godt indblik i vores irrationelle adfærd. Samtidig var den let at læse i en travl hverdag.
Vi rammes af at være hulemænd i habitter i mange situationer. Det er ikke altid godt, at vi tager vores hulemands-hjerne i brug, når vi skal træffe beslutninger i vores moderne tid. Vore hjerner er i høj grad bygget til at overleve, men i dag skal vi træffe mange beslutninger, der ikke handler om overlevelse.
Hulemænd i habitter er en bog om forbrugere og beslutningstagere i erhvervslivet.
For hver gang vi skal træffe en beslutning, risikerer vi at blive påvirket den ene eller den anden vej. Ofte helt uden at vi opdager det. Det kan være helt små ubetydelige faktorer, der afgør, om vores beslutning bliver den ene eller den anden.
I Hulemænd i habitter giver dig indsigt i nogle af de fejl, vi typisk gør, når vi skal træffe beslutninger.
Skal du sælge til hulemænd, kan du bruge viden om adfærdsøkonomi til at sælge mere. Er du derimod forbruger, kan du bruge adfærdsøkonomi til at undgå nogle af de fejl vi typisk begår.
Bogen indeholder eksempler fra virkeligheden og konklusioner fra førende forskning bringer læseren tættere på den irrationelle hulemand, der bor i de fleste af os. Også i kvinder selvom bogen hedder Hulemænd i habitter.
Jens Balle har rådgivet private, erhvervskunder og professionelle om investeringer i mere end 28 år. I forbindelse med dot-com krisen i år 2000 opdagede Jens et mønster, han havde set før. Der var en tendens til at kunder reagerede ens og begik de samme fejl. Det gjaldt alle typer kunder og også på tværs af nationaliteter, kunne han konstatere fra sin stol i en bank i Luxembourg.
Det førte til interessen for emnet investeringspykologi og efterfølgende adfærdsøkonomi, og gennem mere end 15 år har Jens Balle nøje fulgt udviklingen indenfor adfærdsøkonomi. Han har læst bøger, forskning og deltaget i seminarer i både ind- og udland.
Han har i flere år drevet bloggen Hulemænd i habitter om adfærdsøkonomi samt optrådt som ekspert i en række landsdækkende medier:
Samtidig har Jens Balle holdt foredrag om emnet over det meste af Danmark. Foredrag han altid har forsøgt at gøre anvendelige og forståelige for menigmand, hvilket har ført til mange positive tilbagemeldinger.
Om første udgave af Hulemænd i habitter har læserne blandt andet sagt:
Kamran Sarwar, aktiv på Twitter:
Selv som oplyst og reflekteret menneske, kan det være uoverskueligt at holde samling på al den fragmenterede information man trods alt har om “irrationel adfærd”, “reklamernes påvirkning” og andre psykologiske faldgruber. “Hulemænd i Habitter”, sætter al den viden i system.
Mille Skjold, Funnyfinans.dk:
Bogen er spækket med situationer, man skal tage stilling til eller noget i ens liv, som man automatisk kommer til at reflektere over.
Derfor giver jeg “Hulemænd i habitter” seks finans-rapper-pingviner, og en stor tommelfinger op herfra!
Ove Jensen, medejer af et fondsmæglerselskab:
Købsanbefaling, hvis du er til selvironi, facts og skarpe pointer. Spændende, sjov og letlæst gengivelse af mange af de irriterende fejl vi mennesker begår i mange af vores beslutninger. Den får dig (nok) til at stoppe op og tænke dig om (hvis du altså bare er en smule rationel).
Ove Fjordside:
En bog som man bør læse en gang årligt, da der er så mange gode livsregler, som vi ofte glemmer i en travl hverdag
kr. 99,00 – kr. 199,00
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Analytics" category . |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Necessary" category . |
CookieLawInfoConsent | 1 year | Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
elementor | never | This cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time. |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to store whether or not the user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
IDE | 1 year 24 days | Google DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile. |
test_cookie | 15 minutes | The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt.innertube::nextId | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_ga_DL75LT1G7M | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. |
_gat_gtag_UA_171613118_1 | 1 minute | This cookie is set by Google and is used to distinguish users. |
_gcl_au | 3 months | Provided by Google Tag Manager to experiment advertisement efficiency of websites using their services. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minutes | Hotjar sets this cookie to detect the first pageview session of a user. This is a True/False flag set by the cookie. |
_hjFirstSeen | 30 minutes | Hotjar sets this cookie to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether it was the first time Hotjar saw this user. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minutes | Hotjar sets this cookie to know whether a user is included in the data sampling defined by the site's pageview limit. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minutes | Hotjar sets this cookie to know whether a user is included in the data sampling defined by the site's daily session limit. |
CONSENT | 16 years 3 months 17 days 13 hours | These cookies are set via embedded youtube-videos. They register anonymous statistical data on for example how many times the video is displayed and what settings are used for playback.No sensitive data is collected unless you log in to your google account, in that case your choices are linked with your account, for example if you click “like” on a video. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
__pdvt | 1 day | No description |
_hjSession_2764353 | 30 minutes | No description |
_hjSessionUser_2764353 | 1 year | No description |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
__cf_bm | 30 minutes | This cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management. |