Syv principper til et ja

Vær den første til at give

Vil du gerne virke mere overbevisende? Så skulle du måske læse Robert Cialdinis bog, Influence. Den er netop kommet i en ny version, hvor han gennemgår hans syv principper.

Bogen udkom oprindeligt i 1984 og er så løbende revideret siden da. I år har dr Robert Cialdini så udgivet en ny version, hvor han bl a også kommer ind på, hvordan man kan bruge de syv principper på nettet.

De syv principper fører, ifølge Cialdini, til større gennemslagskraft i relation til andre mennesker. Det handler om adfærdspsykologi og om vores irrationelle måde at agere på. For en simpelt mintbolche, bør ikke have betydning for hvor meget du giver i drikkepenge. Men det har det!

For gav tjenere et mintbolche, lige før regningen blev afleveret, fik de typisk 3 % større drikkepenge.

Gav de to mintbolcher, fik de typisk 14 % mere i drikkepenge.

Men kronen på værket, oplevede de ved at give den personlige udgave. Her gav tjenerne et enkelt bolche, men vendte så tilbage og gav flere med ordene: I har været så flinke. Det øgede drikkepengene med hele 24 %!

De syv principper handler om:

Hør ham forklare det i denne video.

Flere blogs om adfærdsøkonomi

Få nyhedsbrev

Lær mere om adfærdsøkonomi

  • Cover til Hulemænd i habitter af Jens Balle

    Hulemænd i habitter – 3. udgave

    DKK 199,00
    Tilføj til kurv

Leder du efter noget specielt?

Flere blogs om adfærdsøkonomi