fbpx

Stort udbud lokker kunder til ??

Stort udbud lokker kunder til, men det kan også gøre det svært for dem i købsbeslutningen.

Hvis du sælger noget til dine kunder, kender du sikkert til problemstillingen med at have et passende udbud i din butik, webshop eller anden handelsplads.

Nogen kan være nervøse for ikke at ramme alle og derfor fylde ‘butikken’ op med mange – og forskellige – varer. For eksempel åbner en ny restaurant i Kolding med et menukort med både “Sydindiske og mexicanske retter”.

Et stort udbud kan helt sikkert lokke kunder til. Men det kan også skræmme dem og gøre købsbeslutningen vanskelig. Måske endda så vanskelig at de ikke ikke køber noget alligevel.

Det handler denne video om. God fornøjelse!

Få mail når der er nyt​

Online-kursus i nudging og adfærdsdesign

Lær mere om adfærdsøkonomi

Leder du efter noget specielt?

Andre blogs om nudge og adfærdsdesign

Pas på med dark patterns

Flere myndigheder begynder at holde øje med, om udbydere bruger adfærdsdesign med onde hensigter. Det kaldes dark patterns, og nu er Amazon kommet i søgelyset.

Læs mere »

Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale Average Joe til en ven eller kollega?