Giv og du skal modtage

Reciprocation – giv og du skal modtage

Det kan være en god ide at give dine kunder noget gratis. Det kan nemlig gøre dem mere villige til at handle med dig.

Måske kender du Robert Cialdini? Han har skrevet bogen Influence, som beskriver 7 søjler, han mener er gode at bruge i salgsarbejdet. Det har han fundet ud af ved blandt andet at lade sig ansætte i virksomheder, og lære om deres salgsværktøjer/salgstricks i optræningen.

Du kender det måske fra webshops, hvor de måske sender en ekstra ting med, når du har handlet? Eller fra restauranter, hvor regningen ofte serveres med et par bolcher? Hør hvorfor de gør det:

Få mail når der er nyt​

Online-kursus i nudging og adfærdsdesign

Lær mere om adfærdsøkonomi

  • Cover til Hulemænd i habitter af Jens Balle

    Hulemænd i habitter – 3. udgave

    kr. 99,00kr. 199,00
    Vælg muligheder

Leder du efter noget specielt?

Andre blogs om nudge og adfærdsdesign

Black Friday: Knaphed sælger!

Det er nu den uge, mange af os frygter: Black Friday rammer! Desværre misforstår nogle virksomheder konceptet og lancerer Black Week eller Black November – måske de bare skulle gå…

Hotel med indbygget huskeleg

Tænk altid på om dit brugerdesign også er til gavn og glæde hos dine kunder. Jeg oplevede et hotel, der måske kunne spare på noget plastik, men til gengæld risikere…