Kvinde shopper undertøj

Pris er ikke lig værdi

Selv om vi godt kan lide gratis så foretrækker vi ofte dyre varer. Også selvom vi godt ved at den dyrere vare ikke er det værd.

LÆS OGSÅ: Bluffer vinkendere?

Hør Laurie Santos – hun har tidligere bidraget med viden om aber der er lige så dumme som os mennesker – forklare hvorfor vi har en tendens til at foretrække dyrere udgaver af det samme:

Få mail når der er nyt​

Online-kursus i nudging og adfærdsdesign

Lær mere om adfærdsøkonomi

  • Cover til Hulemænd i habitter af Jens Balle

    Hulemænd i habitter – 3. udgave

    kr. 99,00kr. 199,00
    Vælg muligheder

Leder du efter noget specielt?

Andre blogs om nudge og adfærdsdesign

Black Friday: Knaphed sælger!

Det er nu den uge, mange af os frygter: Black Friday rammer! Desværre misforstår nogle virksomheder konceptet og lancerer Black Week eller Black November – måske de bare skulle gå…

Hotel med indbygget huskeleg

Tænk altid på om dit brugerdesign også er til gavn og glæde hos dine kunder. Jeg oplevede et hotel, der måske kunne spare på noget plastik, men til gengæld risikere…