fbpx
Det er nemt at blive negativ i øjeblikket

Nyt foredrag: Førstehåndsindtryk og mødekultur

Corona er (måske) bag os og det er igen tid til at mødes. Hjemmekontor-uniformen skal byttes til arbejdstøj og web-møder skal i højere grad kombineres med fysiske møder. Måske har I også brug for en pep-talk eller workshop for at få fokus på det gode kundemøde igen?

I et nyt foredrag bruger Jens Balle sin viden fra adfærdsvidenskaben til at have dialog om den måde din virksomhed møder kunder på. Nogen er måske kommet lidt ud af træning, så en dialog på arbejdspladsen om kodeks og normer kan være relevant.

– Vi har jo kun en chance for at lave et godt førstehåndsindtryk, siger Jens Balle. Derfor er det vigtigt at virke professionel og klar på opgaven, da førstehåndsindtrykket kan have betydning for resten af mødet med en kunde.

Det kaldes halo-effekten, og er blot et eksempel på hvordan vores hjerne træffer beslutninger.

Halo-effekt er tendensen til at lade et alment indtryk af en person eller en enkelt egenskab farve og bestemme ens samlede bedømmelse af den pågældende.

lex.dk

Det er emnet i et nyt foredrag med Jens Balle, der sætter fokus på hvordan vi træffer beslutninger og de signaler vi sender når vi møder andre. Foredraget kan bruges som åbning til en dialog om hvordan din virksomhed møder kunder – måske er der brug for et fælles regelsæt?

Du kan læse mere om foredraget her – der kan du også booke et gratis onlinemøde, hvor du kan høre mere om mulighederne.

Få nyhederne direkte i din e-mail

Podcast om investering

Podcast om investering

Bliv en bedre investor

  • Koppen fra Investering på hjernen

    Investering på hjernen krus

    kr. 49,00
    Tilføj til kurv