Sælg mere med adfærdsdesign

Onlinekursus i adfærdsdesign og nudge

Undervisning baseret på teori fra forskere som Daniel Kahneman, Richard Thaler og Dan Ariely. Kurset omsætter den akademiske teori til praksis, sådan at du hurtigt kan bruge adfærdsdesign i hverdagen.

Jens Balle holder foredrag på IBC

Sådan gør vi

Sådan gør vi

Forstå dine kunders beslutningsproces og øg din omsætning. På dette kursus lærer du, hvordan dine kunder tænker, og hvordan du med forskellige metoder og værktøjer kan ændre dine kunders adfærd.

Sælg mere med adfærdsdesign

Forstå dine kunders beslutningsproces og øg din omsætning. På kurset lærer du, hvordan dine kunder tænker, og hvordan du med forskellige metoder og værktøjer kan ændre dine kunders adfærd.

Adfærdsdesign og nudging tager udgangspunkt i antagelsen om at langt de fleste beslutninger træffer vi på baggrund af ubevidste processer. Processer der blandt andet påvirkes af formuleringen vi anvender, formgivningen vi har brugt og de systemer vi bruger når beslutninger træffes. Vi kan bruge denne viden til at ændre formuleringen, formgivningen eller systemer så vi i højere grad opnår den ønskede adfærd.

Hvad enten du sælger på nettet eller i et fysisk møde med din kunde, så vil du på dette kursus få konkrete tips og tricks, du kan bruge i hverdagen. Du får tips, der kan øge salget både på jeres webside eller i den fysiske butik. Du lærer desuden om dine kunders måde at bearbejde information på, og hvordan du kan optimere kommunikationen.

Kurset tager udgangspunkt i den nyeste forskning fra førende forskere som bl a Daniel Kahneman, Richard Thaler og Dan Ariely .

Det får du ud af det

Undervisningen tager udgangspunkt i praktiske eksempler og målet er at du får en række værktøjer du og din virksomhed kan få glæde af med det samme. I får blandt andet:

Grundlæggende forståelse for adfærdsdesign og nudging

Praktisk forståelse af metoder, kortlægning af adfærd/brugerrejser, udvikling af adfærdsdesign og nudgeløsninger og test af disse.

Værktøjer du kan bruge. Du lærer blandt andet at arbejde med AFL-metoden:

  1. Definering af ønsket adfærd
  2. Kortlæg adfærd
  3. Find barrierer
  4. Identificer relevante adfærdsprincipper
  5. Implementer adfærd og test

Værktøjer du kan bruge i hverdagen

Det får du ud af kurset

Teori om adfærd

Du får indsigt i teorien bag adfærdsøkonomi og hvordan vi træffer beslutninger.

Praktisk forståelse

Praktisk forståelse af metoder, kortlægning af adfærd/brugerrejser, udvikling af adfærdsdesign og nudgeløsninger.

Typiske bias

Du lærer om typisk adfærd du kan drage nytte af i den måde du kommunikerer dine budskaber.

Konkrete værktøjer

Du får værktøjer og en model, så du selv kan arbejde med at løse udfordringer med adfærdsdesign eller nudge.

Sælg mere

Du får værktøjer, der både kan bruges i det fysiske rum og på web. Optimer din butik og dine budskaber og få bedre resultater.

Målbare resultater

Hvad enten det er kunder eller kolleger du vil påvirke, kan adfærdsdesign give resultater, der kan måles.

Jens Balle - direktør og ejer

Jens Balle

Ejer af Average Joe

Erfaren underviser

Mød din underviser

Jens Balle har holdt foredrag om nudging, adfærdsdesign og adfærdsøkonomi i mere end 15 år.

Jens har en baggrund fra den finansielle sektor, hvor han har rådgivet investorer og udviklet produkter. Det var her han fik øjnene op for vores irrationelle adfærd og begyndte at læse om adfærdsøkonomi, adfærdsdesign og nudging.

I 2016 udgav han bogen Hulemænd i habitter, som blev genudgivet i en ajourført version i 2019. I 2021 udkom Når hulemænd investerer

Du kan læse mere om Jens Balle her.

God feedback

Det siger tidligere kursister

Har du brug for et forløb i din virksomhed?

Tag fat i mig og lad os drøfte mulighederne