Ny på markedet - segment i Podcasten Investering på hjernen

Er du ny på markedet?

Mange tror investering er svært. Mange tror det kræver mange penge. I Investering på hjernen vil jeg gerne tale med nye investorer og se om det er så svært. Måske skal jeg tale med dig?

En af mine lyttere på Investering på hjernen, har foreslået at jeg sætter fokus på nye investorer. Da jeg gerne vil tale til de helt almindelige investorer, lyder det som en god ide. Jeg vil derfor lave en række podcast med overskriften “Ny på markedet”, hvor jeg sætter fokus på de problemstillinger en ny investor oplever.

Derfor søger jeg deltagere til podcasten!

Er du ny på markedet?

Måske er det lige præcis dig jeg skal tale med. Jeg søger personer, der er på vej på markedet og det kunne være:

– dig der aldrig før har investeret
– dig, der har investeret via rådgiver, men som nu selv vil tage vare om det
– dig, der er i gang, og som vil dele erfaringerne fra opstarten

Men det kan også være du har en helt anden vinkel. Det kan også være du bare har nogle konkrete spørgsmål, du gerne vil have besvaret – det er der også plads til.

Jeg håber vi kan komme til at tale om mange af de stopklodser, nye investorer oplever. For investering er ikke svært! Og den vigtigste beslutning du skal tage, handler om at komme i gang! Hellere i dag end i morgen.

Skriv til mig på jens@averagejoe.dk – jeg ser frem til at høre fra dig!

Få besked når der er nyt

Tilmeld dig nyhedsbrev og undgå at gå glip af et afsnit.

Investering op hjernen - hør den hvor du vil

Andre episoder

Lær mere om investorpsykologi

Investering er ikke svært!

Det er et af hovedbudskaberne i denne bog, der gennem fire dele giver dig 8 råd til at blive en bedre investor.

Køb, slap af og bliv rig er opskriften på succesfuld investering. Men det er også svært, fordi vores indre hulemand vil modarbejde strategien.

I mere end 25 år har Jens Balle rådgivet om de finansielle markeder og den psykologi, der styrer os som investorer. Jens har både en MBA og en HD i Finansiering, men det er, hvordan vi agerer som mennesker, der fylder hans hverdag. 

Under dot.com-boblen i 2000 fik han øjnene op for adfærdsøkonomi og investorpsykologien, der får os til at tage de forkerte beslutninger, når vi investerer. For det er ikke rationelle beslutninger, der driver os, men snarere frygt, flok og ego.