Brug vores irrationalitet fornuftigt

brug-irrationalitet-fornuftigt-hulemaend-i-habitterHør professor Leslie K. John fra Harvard University tale om irrationalitet. Hun har en ph.d. i adfærdsdesign og forsker i vores irrationalitet og hvordan man bruger det i markedsføring. Desuden underviser hun i forhandling.

Når man bliver introduceret af selveste Dan Ariely må man være dygtig. Hun starter med at kigge på vores adfærd via den fedme-epidemi, der ruller ind over USA og resten af den vestlige verden. Hvad gør galt, når man nu oplyser om kalorie-indhold og farene ved overvægt? Hvorfor bliver folk fortsat overvægtige?

En del af det skyldes vore irrationelle valg og da disse ikke kan ændres, kommer hun med eksempler på at bruge dem til at gøre det rigtige baseret på forsøg hun har lavet omkring vægttab.

Jeg synes det er en god forelæsning og håber du også vil nyde den:

https://youtu.be/DMmMJzPTpSg

Få mail når der er nyt​

Online-kursus i nudging og adfærdsdesign

Lær mere om adfærdsøkonomi

  • Cover til Hulemænd i habitter af Jens Balle

    Hulemænd i habitter – 3. udgave

    kr. 99,00kr. 199,00
    Vælg muligheder

Leder du efter noget specielt?

Andre blogs om nudge og adfærdsdesign

Black Friday: Knaphed sælger!

Det er nu den uge, mange af os frygter: Black Friday rammer! Desværre misforstår nogle virksomheder konceptet og lancerer Black Week eller Black November – måske de bare skulle gå…

Hotel med indbygget huskeleg

Tænk altid på om dit brugerdesign også er til gavn og glæde hos dine kunder. Jeg oplevede et hotel, der måske kunne spare på noget plastik, men til gengæld risikere…