Cover til BE Guide 2016

Årets guide til adfærdsøkonomi er udgivet

Så er BehavioralEconomics.com kommet med deres årsskrift om adfærdsøkonomi.

I indledningen slår psykologen Gerd Gigerenzer et slag for tommelfingerregler. De er slet ikke så tossede hævder han – og mange avancerede modeller er faktisk ikke bedre til at forudsige forbrugeres adfærd.

Men i den etablerede adfærdsøkonomi-verden er man dog ikke helt tilfredse med hans indledning. Richard Thaler (ham med Nudge og den fantastiske bog Misbehaving) twitter blandt andet:

Had I known about the forward I would not have agreed to participate. GG has zero constructive agenda.

Richard H Thaler på Twitter

Indholdsfortegnelsen er:

Introduction by Gerd Gigerenzer

Part 1 – Editorial

Behavioral Economics in Perspective

Provides recent developments and critical perspectives on BE, followed by Q&As with Richard Thaler and Varun Gauri.

Part 2 – Applications

Behavioral Science in Practice

Articles and case studies in applied behavioral science contributed by authors from various organizations.

Part 3 – Resources

Selected Behavioral Economics Concepts
Postgraduate Programs in Behavioral Economics and
Behavioral/Decision Science
Behavioral Science Events
Scholarly Journals with Behavioral Economics Content
Other Resources
Appendix – Author and Contributing Organization Profiles

Klik på billedet af forsiden for at hente filen:

Samson, A. (Ed.)(2016). The Behavioral Economics Guide 2016 (with an introduction by Gerd Gigerenzer). Retrieved from http://www.behavioraleconomics.com

Få mail når der er nyt​

Online-kursus i nudging og adfærdsdesign

Lær mere om adfærdsøkonomi

  • Cover til Hulemænd i habitter af Jens Balle

    Hulemænd i habitter – 3. udgave

    kr. 99,00kr. 199,00
    Vælg muligheder

Leder du efter noget specielt?

Andre blogs om nudge og adfærdsdesign

Black Friday: Knaphed sælger!

Det er nu den uge, mange af os frygter: Black Friday rammer! Desværre misforstår nogle virksomheder konceptet og lancerer Black Week eller Black November – måske de bare skulle gå…

Hotel med indbygget huskeleg

Tænk altid på om dit brugerdesign også er til gavn og glæde hos dine kunder. Jeg oplevede et hotel, der måske kunne spare på noget plastik, men til gengæld risikere…